در روند برنامه نویسی مهم ترین بخش تعریف و استفاده از متغیر است به این صورت که ابتدا متغیر تعرف می شود و سپس در برنامه از آن استفاده می شود.
در برنامه نویسی آردوینو نیز به همین صورت باید عمل کرد، یعنی ابتدا متغیر تعریف شود و سپس استفاده شود.
در ابتدا باید تعریف متغیر را در آردوینو یاد بگیریم. چندین نوع متغیر با خواص مختلف وجود دارند که در زیر به بررسی آنها می پردازیم:
- داده از نوع بولین (Boolian):
این داده فقط یک بیت طول دارد و مقدار آن می تواند 0 یا 1 باشد. از true و false نیز استفاده می شود.
به صورت زیر تعریف می شود:
bool نام متغیر ;
که نام متغیر را می توان به صورت دلخواه انتخاب کرد. برای مثال:
bool X;
bool X = 0;
bool X = 1;
bool mehr = false;
bool mehr = true;
- داده از نوع بایت (Byte):
این داده هشت بیت طول دارد و مقدار آن از 0 تا 255 می باشد.
به صورت زیر تعریف می شود:
byte نام متغیر ;
که نام متغیر را می توان به صورت دلخواه انتخاب کرد. برای مثال:
byte X;
byte X = 14;
byte mehr = 100;